torsdag 4 augusti 2016

Romance dagar

I söndags fick jag fin fint besök av tre romancenördar, nämligen Simona Ahrnstedt, Sofia Fritzson och Johanna Wahlsten. Vi saknade Hélene Johansson men hon fanns med i tanken.
Det är en ynnest att få träffa människor som är lika tokigt nördig i Romance som en annan. Skrivandet som står i fokus och alla fantastiska samtal om konflikter, dramaturgi och kemi ger mer näring till sitt eget skrivande.
Vi åt god mat och fika, det kanske utgjorde den större delen av tiden men å andra sidan är det faktiskt det viktigaste 😉
Karlsborg visade upp sin fina sida och trots blåst och lite regn tror jag alla var nöjda över besöket.
Nu har jag äntligen tänkt att skriva på ett manus i höst. Jag hoppas verkligen att jag är tillräcklig envis och uthållig...

Bilder från vår romanceträff;
Johanna, Sofia, Simona och jag.

Tivedens mat-krogen i skogen levererar. Jag åt löjrom med creme fraich, röd lök och potatisplättar.

God tryffel till efterrätt.

De andra åt gädda och lammfilé och marängsvish till efterrätt.

Vi hälsade på min fina fjordhäst Tor. Uppe i Tiveden är det fantastiskt natur.

Min fina Tor.

Hembakt fika hos mig; prinsessbakelse, brysselkex, kladdig chokladkaka och vaniljbullar.

På Tisdagkväll åt vi mat på Kanalhotellet. Jag åt deras specialitet; kall kokt röding med skarpsås.

Desserten-hallonparfait var underbart god.

Sista dagen. Lite skrivande och samtal innan vi skildes åt. 
Så himla härligt det var.
Tack älskade töser ❤️







2 kommentarer:

  1. Så härligt inspirerande det låter att träffa likasinnade och prata romance och skrivande. Lycka till med ditt manus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt inspirerande och balsam för ens romancesjäl 😊
      Tack snälla Elisabet, jag ska verkligen försöka.

      Radera