söndag 12 juli 2015

Kalas på tinget

Igår var jag på min fina kusins 50-års kalas. Han hade kalaset i Moholms gamla tingshus. 
Gissa vem som blev kär i den vackra byggnaden?
Så vacker.
Jag är en riktig sucker för gamla byggnader. 
Det är något med att tiden står stilla i dess vrår.
Lukten. 
Känslan. 
Det var pampigt i detta tingshus-som sig bör. Stora vackra salar där domare och lagmän höll till, för att sen hitta fångceller på andra sidan av huset fortfarande med galler för fönstrena, som en påminnelse om husets riktiga karaktär. 
Idag är Tingsholm privatägd men de har verkligen bevarat det som det såg ut. Till och med det långa och maffiga bordet där domaren satt och dömde fanns kvar. 
Mäktigt.

Festen var också trevlig :)
Jag har så fina kusiner. Vi träffas inte alltför ofta men så roligt när vi väl gör't!








Jag och min fina kusin ❤️








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar