måndag 6 april 2015

Påskens läsning

...var het erotisk och fylld med magi och häxeri.


Jag läste nämligen Saskia Walkers Maleficiumtriologi som utspelar sig i 1700-talets Skottland/England.
Den handlar om tre syskon som är födda med magiska kunskaper. 
När de är små får de alla tre bevittna sin mors fruktansvärda död. Stenad och sedan bränd på ett bål, får modern sona sina brott, anklagad för att vara en häxa. 
De små barnen blir sedan skiljda ifrån varandra. De två tvillingarna tvingas in i nya hem medan storebrodern lämnas för att dö.
Vi får i tre böcker följa varje syskons kamp om överlevnad och försök att hitta varandra igen.
Kärlekshistorien i varje bok är riktigt het och erotisk utan att vara för mycket.

Jag gillar Saskias sätt att skriva och blev inte alls förvånad när jag läste att hon redan 2006 fick ta emot "Passionate plume award" för bästa samtida erotiska roman. Den boken heter "Double date" gissa om jag ska läsa den ;)


2 kommentarer:

  1. Roligt att de var bra! Jag gillade Saskias novell i den där novellsamlingen och den samtida ska jag absolut spana in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt att läsa en samtida bok av henne :)
      Blev positivt överraskad med dessa böcker!

      Radera