fredag 18 september 2015

Författarbesök

Igårkväll hade vi ett författarbesök i vår lilla kommun.
Jag tycker att det är fantastiskt roligt att kultur-och fritid tillsammans med biblioteket och de nya ägarna för vår bokhandel satsar på detta. 
Igår var det deckarförfattaren Anna Jansson som vi fick äran att träffa. 
Hon berätta i ca en timme om hennes tre nyaste böcker vilket för mig var en överraskning, då hon inte bara fortsatt att skriva böckerna om Maria Wern utan också skriver både feel good/drama samt barnböcker. Anna har många järn i elden verkar det som i sitt skrivande. Jag är så impad!
Anna bjöd på både anekdoter om sig själv och sin släkts historia. Men berättade också om hur hennes skrivande alltid började med en känsla. Hur hennes barnböcker har små etiska dilemman där barn får tänka till och diskutera. 
Jag blev väldigt nyfiken på hennes barnböcker som handlar om en yngre detektiv i Visby. Böckerna vänder sig till barn i åldern 6-11 år. Perfekt för mina barn. Så dessa böcker ska jag beställa.
Igår köpte jag hennes nya bok som handlar om en hårfrisörska som erbjuder mer än bara fint hår. Hon erbjuder hjälp till sina kunder att "hitta sig själv" och framför allt hitta någon att dela sitt liv med ;)
Boken verkar mycket lovande och jag ser fram emot att läsa den (efter min mamma som knep den direkt när jag kom förbi för att visa boken).

En trevlig kväll :)


2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Kände inte till att hon gett ut barnböcker också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte jag heller, men mycket intressant :)

      Radera