lördag 15 november 2014

Ny Harlequin serie


Just nu läser jag en serie skriven av Robyn Carr, som du kan köpa via Harlequin. Serien heter "Virgin River" men  det går att läsa alla i vilken ordning du vill, då de är fristående. Jag läste del tre först ;) Då jag köpte den boken på bokmässan i höstas. 
Böckerna utspelar sig i den lilla orten Wirgin Rivers, dit Jack, en fd marinsoldat flyttar efter att han slutat arbeta. Böckerna handlar om Jack och andra killar från hans pluton. Vi får följa deras ny leverne och hur de träffar kärleken med stort K.
Böckerna är väldigt välskrivna. Robyn skildrar de olika miljöerna och karaktärerna på ett mycket bra sätt. Och bara för att de är fd marinsoldater, är inte alla macho, vilket jag uppskattar. Dock är det i USA det utspelar dig och det märks givetvis, inte bara till fördel för böckerna MEN heller inte lika tydligt som i Nora Roberts böcker!
Det är heller inte bara rosa moln i böckerna utan en tuff vardag som; hustrumisshandel, våldtäkt och drogmissbruk som tas upp. Viktiga samhällsproblem som författaren bearbetar bra tycker jag.
Böcker som jag varmt rekommenderar!

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst första hittills, men tänkte ta itu med de andra snart också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det Iza!
      Jag tyckte mycket om dom :)

      Radera