tisdag 25 november 2014

Vart tar dagarna vägen?

Hemma med sjuka barn.
Kan säga att mina studier blir efter...så denna vecka är ganska kritisk. Så det där med skriva NaNoWriMo blir väldans misslyckat. MEN! Jag skrev ju lite i alla fall. Får nöja sig med det.
Jag är en tidsoptimist och kastar mig gärna ut i nya utmaningar med lust och passion...men inser ofta att jag faktiskt inte har möjligheterna att fortsätta efter ett tag.

Jag älskar att skriva. MEN jag pluggar till lärare. Plus att jag läser en extra kurs i specialpedagogik, roligt ämne men ganska krävande. Sen har jag två barn här hemma i huset och min make är ofta borta måndag-fredag ute på arbete. Någon gång ska jag ju sova också.

MEN....det största felet är nog att jag kikar på serier eller läser romance för att varva ner när jag väl får tid istället för att skriva. Så...jag prioriterar ju inte skrivandet heller just nu.
Vet inte varför.
Inte i fokus just nu kanske.

Well, det ger sig.
Vad jag tittar på just nu?
Grimm.
Övernaturligt. Lagom otäckt. Helt ok skådisar. Med rötter från sagorna som skrevs av bröderna Grimm. Jag gillar det ;-)

Här är ett smakprov:
https://www.youtube.com/watch?v=2rVy3RBJmNo

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man få vara lite ledig och bara läsa och glo på tv :) Jag började kolla på Grimm, tyckte de första avsnitten var jättebra, men sen tyckte jag det blev sämre så jag gav upp den serien tyvärr. Har ingen kul serie jag följer nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket är lika, det håller jag med om. Men tillräckligt bra och jag slipper "tänka" alltför mycket hehe!

      Radera