söndag 9 augusti 2015

Läslust



Har köpt en gammal(!) men nyss översatt bok av Nora Roberts- "En förtrollad ö". 
Har alltid älskar Roberts och denna bok har lite magiska inslag som jag tycker om att läsa.
Det är allt ljuvligt att sitta på sin altan och njuta av en bra bok i värmen.
Lukten av klätterrosor letar sig in i ditt sinne och just då känner jag en stor tacksamhet över det som är här och nu.
Det är lätt att glömma av att njuta av det som är gratis i livet och ofta vilja ha mer av det som kostar eller det som "alla andra har".
Men å andra sidan, man är inte mer än mänsklig ;)

Och boken jag läser var iofs inte gratis. Inte huset heller. 
Men känslan av att vara nöjd.
Tillfredsställd.
Känna lugn- det är gratis. 
Solen strålar som värmer min hud är gratis.
Det gäller bara att kunna stanna upp ibland.
Jag är dålig på det. Vill gärna hinna så mycket jag kan på kort tid. 

Det ska bli ändring på det.
Jag ska njuta mer av livet!

2 kommentarer: