onsdag 26 augusti 2015

Vardag igen

Vilket jag älskar men just denna veckan var det väldigt mycket på agendan.
Dels inläsningslitteratur inför nästa veckas närträff i Karlstad men också en massa möten gällande barnen.
Det är höstterminsstart det vill jag lova...pust!

Måste försöka få grepp om allt och planera upp mina dagar framöver. Eftersom maken är borta mycket i sitt arbete är jag själv med barnen och allt det som hör till.

Nummer ett på listan är att köpa en almanacka, man är ju helt naken utan en sådan.
Och jag måste ha en almanacka som jag kan bläddra och läsa i, telefonen funkar inte.

Ja...det låter ju onekligen lustigt att jag ska "planera" in min skrivtid, för det kommer inte att fungera annars.
Vilken vardag man har?! (som sååå många andra).
Pust och stånk.

6 kommentarer:

  1. Jag går upp en halvtimme tidigare numera. Hinner skriva upp vad dagen handlar om, och har även ett papper för hela veckan. Känns väldigt rofyllt och skönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! :)
      Orkar nog inte gå upp tidigare med mina troll som vaknar på nätterna emellanåt. Kl 06 får funka. Men å andra sidan-kaffe och lugn är ju en väldigt bra start på dagen :)

      Radera
    2. Ja det där är ju svårt. Just nu tänker jag att om jag går upp svintidigt så blir jag kanske trött och faktiskt kommer i säng på kvällen... (har dock funkat sådär hittills)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja, dagarna bokar verkligen upp sig. Jag som aldrig använt almanacka förut har också börjat skriva upp alla grejer, kan inte hålla det i huvudet längre.

    SvaraRadera
  4. Apropå kalendrar. Funderar på att hålla kurs ;)
    http://josjos.se/blog/2011/03/05/manga-kalendrar-blir-det/

    SvaraRadera