måndag 26 januari 2015

Huvudbry...

Jag köpte Sylvia Days nya pocket "Längtan" sist hem från Sthlm.
Jag har fortfarande inte läst färdigt den.
Det är väldigt ovanligt. För jag slukar pocket böcker som om de vore små godisbitar.
Även om de inte är de bästa jag läst..

Denna är...ok. Kommer inte tillhöra mina favoriter av Day men det finns något med hennes romaner som ger mig lite huvudbry.

Jag är inte pryd. Faktiskt inte. ;-)
Jag kan både vara ganska vulgär i både skrift och tal...när det passar så att säga.
Och herregud, jag läser Tiffany Reisz-då får man inte vara pryd.

MEN när jag läser en roman vill jag att det ska vara ganska konsekvent i skrift...
Sylvia blandar hej vilt och det får mig att bli lite anti.

Jag älskar historiska romaner och det är så vackert när man kan läsa om förväntningar för att sedan få ta del av huvudkaraktärernas första älskog. Eller sex.

I denna roman skriver hon på ena sidan om att de ska "kopulera" för att sedan få läsa om hur den manliga karaktären gärna "hade knullat henne om de skulle ha varit ensamma. Tryckt upp sin kuk så djupt i henne att det inte skulle ha varit någon tvekan...".

Förstår ni hur jag tänker? Den illa lästanten i mig blir nog lite chockad när jag ställt in mig på "kopulera" och "älska" och "lem"....

Men...det kanske inte måste vara konsekvent i en roman ;-)
Bara jag som överanalyserar! Kanske är lite pryd ändå?!
Nåväl...jag får ta mig i kragen och läsa färdigt helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Jag köpte flera av hennes historiska en gång när de var billiga, men sen läste jag För dig blottad och gillade inte den så då blev jag osugen på att läsa de andra. Förskalv/efterskalv var okej.

    Jag tycker inte heller att jag är pryd, men det är något i Days språk som gör att det känns vulgärt istället för sexigt. Sirenen däremot är supersexig och språket håller hela vägen. Måste nog fortsätta med hennes serie nu känner jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja så är det nog, det blir för vulgärt när det skulle ha varit sexigt!
    Åh "Sirenen" är så bra...
    Ja läs alla, de blir bättre ;)

    SvaraRadera