torsdag 14 maj 2015

Det gröna fortsätter

Igår var jag och maken på signering för Carina Bergfeldts bok "Sju dagar kvar att leva."
Vilken fantastisk retoriker Carina är. 
Hon visade bilder och pratade om sin tid nere i Texas, där hon vistades på ett death row. 
Vi fick först se en digital klocka som visade 10.00.
Sen ville Carina att vi skulle föreställa oss att vi hade tio minuter kvar att leva.
Under tiden hon berättade om sin starka resa blev vi gång på gång påminda om denna klocka som minut för minut tickade ner...
Det var minst sagt känslosamt och jag blev otroligt påverkad.

Efteråt signerade Carina våra böcker och jag måste säga att min hälsning var högst osjälvisk skriven av Carina då hon hyllade sin fina vän Simona :)
Maken blev nog lite starstruck och babblade som hejsan om Carina på vägen hem; "Tänk att jag fick krama Svetiges bästa kolumnister- två gånger!" Haha underbart!

Ja...hon påverkar oss den där Bergfeldt med viktiga frågor runtom i världen. Det är få jag tycker kan förmedla känslor genom sina krönikor såsom Betgfeldt gör. Men det betyder också att hon står för sin sak och vill få sina läsare att öppna ögonen. 

Jag ser verkligen fram emot denna läsning.
Tack Carina för ett fint möte 💚










2 kommentarer:

  1. Vilken upplevelse! Ska absolut läsa hennes bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den ser jag verkligen fram emot...kommer väl lipa ihjäl mig. Fast jag lipar till en enda hemlighet också, så det är väl bara att fortsätta ;)

      Radera