måndag 4 maj 2015

Themesong till "Dödskyssen"

Ok, jag har en liten nördig grej som jag gör.

Att leta "themesongs" till de böcker jag läser. Ibland kan jag tänka på boken när jag hör låten men just i detta fall hörde jag låten i mitt minne när jag läste boken. Ganska kul ;)

Nåväl, nu är det ju inte så säkert Sofia som skrivet "Dödskyssen" håller med mig men det är en betraktares iakttagelse, eller en läsares iakttagelse rättare skrivet ;)


Men här är den- Lana Del Ray med Dark Paradise

https://www.youtube.com/watch?v=8ZwCu8u0bzA

2 kommentarer:

  1. Vad kul, måste genast lyssna på den :)
    Jag hade Iris med Goo Goo Dolls som inspiration, och när jag skrev den lyssnade jag mycket på What are words med Chris Medina och Human med Christina Perry.

    SvaraRadera
  2. Sedär :)
    Men visst är det roligt att sammankoppla dessa två? Musik och böcker!! :)

    SvaraRadera